понеделник, 10 април 2023 г.

СУННАТА - ОТКРОВЕНИЕ ОТ АЛЛАХ

 




С името на Аллах, Всемилостивия,Милосърдния.

”И НИЗПОСЛАХМЕ на теб [о, Мухамед] Напомнянето,
за да обясниш на хората какво им е НИЗПОСЛАНО и за да размислят.
(Нaхл 44)


И не говори той от себе си.
Това е само откровение, което [му] се разкрива.”
(Нaджм 3-4)


Сунната е основен нормативен източник на Исляма. Заедно с Корана, тя е един от двата стълба върху които се крепи религията на Аллах.
Още от самата поява на Исляма враговете му се опитват да го съборят или най-малкото да вкарат съмнения в него. Тъй като не могат да атакуват Корана директно насочват отровата си към Сунната с илюзията, че ще успеят да я оборят или опорочат.
Те са наясно, че ако го сторят Корана ще остане един абстрактен текст, който всеки ще тълкува и разбира както си иска без каквито и да било правила или рамки.


Затова реших да внеса яснота по тази тема подкрепена с много доказателства най- вече от Корана,
който бива използван като параван за войната,
която е обявена срещу Сунната.
Основната причина за разпространението на всякакви секти и нововъведения, като най-опасната без съмнение
е тази, която отрича Сунната като низпослано откровение
от Аллах – уахи, е мълчанието на учените и търсещите знание.
От Аллах единствено търсим подкрепа !


Сунна - като дума в Арабския език означава:
Път.
Сунна – като термин в Шериата означава:
Заповедите, забраните и одобренията на Пратеника с.а.с.


Коранът ясно посочва, че Сунната е заповед от Аллах и че е задължително да се подчиняваме на разпоредбите ѝ. Използвайки различни методи той ни призовава да се привържем здраво към Сунната на Пратеника с.а.с.


1. Понякога Аллах ни заповядва да се обръщаме към Сунната и да отсъждаме спрямо нея.
Тук Той заповядва да откликнем на Него и на Пратеника с.а.с., а след неговата смърт това може да се случи, като откликнем на неговите Хадиси казвайки:
„.О, вярващи, откликвайте на Аллах (Корана)
и на Пратеника (Сунната), щом ви зове към онова,
което ще ви съживи!
И знайте, че Аллах стои между човека и сърцето му,
и че при Него ще бъдете събрани!
(Aнфал24)


2. „О, вярващи, не предварвайте Аллах и Неговия Пратеник, и бойте се от Аллах.
Аллах е всечуващ, всезнаещ.”
(Худжурат 1)
(Забранено е на думи или дела да се противоречи на Аллах и на Неговия Пратеник или да се оповестяват еднолични решения по религиозни въпроси.
– Теофанов )


3. „.О, вярващи, не надигайте глас над гласа на Пророка и не му говорете високо, както говорите помежду си, за да не пропаднат делата ви, без да усетите!”
(Худжурат 2)
-Надигането на глас над гласа на Пратеника с.а.с. след неговата смърт бива, чрез отхвърлянето или неприемането на неговите хадиси.


4. „О, вярващи, покорявайте се на Аллах и се покорявайте на Пратеника и на удостоените с власт сред вас!
И спорите ли за нещо, отнесете го към Аллах и към Пратеника, ако вярвате в Аллах и в Сетния ден!
Това е най-доброто и най-похвалното за изход.
(Ниса 59)
-Покоряването на Пратеника с.а.с. докато е жив е към личността му, а след неговата смърт към това, което е оставил - Сунната му.


Аллах С.Т. продължава да ни заповядва да се подчиняваме на Корана и на Сунната казвайки:


5. „Покорявайте се на Аллах (на Корана) , и на Пратеника (Сунната) се покорявайте, и внимавайте!
А отметнете ли се, знайте, че за Пратеника Ни е дълг само ясното послание!
(Маиде 92)


6. „...и се покорявайте на Аллах (Корана) и на Неговия Пратеник (Сунната), ако сте вярващи!”
(Aнфал 1)


7. „.Кажи: “Подчинете се на Аллах (Корана) и на Пратеника (Сунната) !”
А отвърнете ли се Аллах не обича неверниците”
(Ал-Имран 32)


8. В друг айет Създателя заявява, че покорството към Пратеника е покорство към Него т.е. едно и също:
„Който се покорява на Пратеника,
вече се е покорил на Аллах. А отметнат ли се,
Ние не те изпратихме за техен пазител.”
(Ниса 80)


9. В друго знамение пояснява, че никой няма право на избор, когато Пратеника с.а.с. отсъди нещо.
Никой няма право да го отхвърли, да се подиграе, да го осмее или да не не се подчини:
„И когато Аллах, и Неговият Пратеник, отсъди някакво дело, нито вярващ, нито вярваща имат право на избор в това дело. А който се противи на Аллах и на Неговия Пратеник, той вече е в явна заблуда.”
(Aхзаб 36)
– Доказателство, че и Корана и Сунната са от Аллах.


10. Заповядва да се вземе онова, с което Пратеника с.а.с. е дошъл, а е известно, че не е дошъл само с Коран, а и със Сунна:
„...И каквото Пратеника ви даде, вземете го!
А каквото ви забрани, оставете го!
И бойте се от Аллах!
Аллах е строг в наказанието”
(Хашр 7)


11. Аллах пояснява, че това което говори Пратеника с.а.с. е откровение – уахи.
Известно е на всички, че пратеника с.а.с. не е говорил само Коран, но и Хадис:
„Кълна се в звездата, когато залязва.
Не се е заблудил вашият спътник [Мухаммед] и не се е отклонил, И не говори той от себе си.
Това е само откровение, което [му] се разкрива.”
(Неджм 1-4)


12. Аллах С.Т. упълномощи и възложи на Пратеника с.а.с. да разясни Корана чрез Сунната казвайки:
„И НИЗПОСЛАХМЕ на теб [о, Мухамад] Напомнянето, за да обясниш на хората какво им е НИЗПОСЛАНО и за да размислят.
(Нaхл 44)


13. Следването на Сунната е причина за спечелването за обичта на Аллах. Обратното означава, че изоставянето ѝ е причина за навличането на гнева Му:
„Кажи:
“Ако обичате Аллах, последвайте ме!
И Аллах ще ви обикне, и ще опрости греховете ви.
Аллах е опрощаващ, милосърден.”
(Ал-Имран 31)


14. Следването на Сунната е причина за влизане в Дженнета:
„Които се покоряват на Аллах и на Пратеника, те са с онези, които Аллах е дарил: пророците, всеправдивите, жертващите се за вярата и благочестивите.
Колко добри са те за другари!”
(Ниса 69)


15. От методите на Корана е, че Аллах предупреждава онези, които не следват Пратеника с.а.с. и му противоречат. Предупреждава отхвърлящите Сунната с фитне (раздор) казвайки:
„.И не се обръщайте към Пратеника така, както се обръщате един към друг!
Аллах знае онези от вас, които скришом се измъкват.
И да се боят онези, които нарушават негово нареждане, да не ги сполети изпитание или да не ги сполети болезнено мъчение!”
(Нур 63)
Ахмед ибн Ханбел във връзка с този айет казва:
„Знаеш ли какво е фитне?
Това е Ширк – съдружаване.
Страхувам се, че ако някой отхвърли една част от хадисите на Пратеника с.а.с. в сърцето му ще попадне Ширк и това ще го погуби !”


16. Аллах С.Т. заявява, че неподчинението към Него и Неговия Пратеник е неверие:
„Кажи: “Подчинете се на Аллах и на Пратеника!”
А отвърнете ли се Аллах не обича неверниците.”
(Ал-Имран 32)


17. Пояснява, че е невъзможно да се съберат на едно място вярата и отхвърлянето на хадисите казвайки:
„Но не кълна се в твоя Господ!
Те не ще станат вярващи, докато не те сторят съдник за всеки възникнал спор помежду им; после не намират затруднение у себе си относно онова, което си решил и напълно се подчиняват.”
(Ниса 65)


18. Онези, които не са доволни от онова, което е отсъдил Пратеника с.а.с. и отхвърлят хадисите са двуличници.
Казва Аллах Всевишния:
„И когато им се каже:
“Елате при онова, което Аллах низпосла,
и при Пратеника!”, виждаш лицемерите напълно да се отвръщат от теб.”
(Ниса 61)
„.Казват [лицемерите]:
“Повярвахме в Аллах и в Пратеника, и се покорихме.” Сетне част от тях се отмята след това.
Тези не са вярващи.
И когато бъдат призовани към Аллах и към Неговия Пратеник, за да отсъди помежду им, ето част от тях се отвръща!
А ако правдата е в тяхна полза, отиват при него покорни. Болест ли има в сърцата им, или се усъмняват, или се страхуват, че Аллах и Неговият Пратеник ще бъдат несправедливи към тях? Да, тези са угнетителите.
(Нур 47-50)
А състоянието на вярващите е:
„Ако вярващите бъдат призовани към Аллах и Неговия Пратеник, за да отсъди помежду им, те изричат само:
“Чухме и се покорихме!”
Тези са сполучилите.”
(Нур 51)


19. Понякога Аллах Всемогъщия обещава и предупреждава едновременно казвайки:
„Тези са границите на Аллах.
А който се покорява на Аллах и на Неговия Пратеник, Той ще го въведе в Градините, сред които реки текат.
Там ще пребивават вечно.
Това е великото спасение.
А който не се подчинява на Аллах и на Неговия Пратеник, и престъпва Неговите граници, Той ще го въведе в Огъня. Там ще пребивава вечно и ще има унизително мъчение за него.”
(Ниса 13-14)

СУННАТА – ОТКРОВЕНИЕ ОТ АЛЛАХ ЧАСТ 2

И кажи:
“Дойде истината и погина лъжата. Несъмнено лъжата погива.”
(Исра 81)
1. Казва Пратеника с.а.с: „Всички от моята общност ще влязат в Дженнета освен онзи, който откаже” Рекоха:
„Но кой би отказал о, пратенико на Аллах?! „
Рече: „Онзи, който ми се подчини, ще влезе, а онзи, който не ми се подчини той отказва да бъде в Дженнета”. (Бухари)

2. Казва Пратеника с.а.с:
„Оставих ви две неща, не ще се заблудите, докато сте привързани здраво КЪМ тях:
Книгата на Аллах и Сунната на Неговия Пратеник!” (Хаким)

3. Пратеника с.а.с. не ни е оставил слепи и чрез откровение от Аллах ни известява, че в бъдеще ще се появят хора, които ще отричат Сунната с манипулацията, че само Корана ни е достатъчен казвайки:
„ Никой от вас да не стои подпрял се върху своето кресло, като при него идва заповед от тези, които съм дал или забрана, която съм забранил и да казва:
„Не знам, това, което намерим в Корана ще го следваме!” Наистина ми бе даден Корана и същото като него! Наистина онова, което Пратеника на Аллах е забранил е като онова, което е забранил Аллах!
„ (Ахмед, Ебу Дауд, Тирмизи, Ибн Мадже)

Знайте, че Сунната спрямо Корана има три положения:

А. Да бъде потвърждаваща на онова, което е в Корана.
Пример: Аллах С.Т. Заповядва Хаджа казвайки:
„И дълг на хората към Аллах е поклонението хадж при Дома за онзи, който може да отиде”
(Ал-Имран),
като Пратеника с.а.с. казва:
„Ей хора, наистина Аллах С.Т. ви заповяда Хаджа,
затова отидете на Хадж.”
(Муслим)

Б. Да въведе постановление (хукм), което не е в Корана.
Пример:
Казва Пратеника с.а.с:
„Не се събира по едно и също време между жена и ляля ѝ. „ (Бухари)
(т.е. да бъдат съпруги на един мъж по едно и също време)

В. Да бъде разясняваща на Корана, като конкретизира общото в него, пояснява контекста на айетите или отменя част от становищата на някои знамения.
Пример:
Предава се от Айша р.а.:
"В корана бе низпослано, че десет кърмения правят някого млечен роднина с някой друг (брат, сестра, майка),
след това бе отменено това становище на пет кърмения. Пратеника с.а.с. почина, а айета за десетте кърмения е от айетите, които се намират и четат в Корана. "
(Муслим, Ебу Дауд, Несаи)

Онзи, който отхвърля Сунната като откровение би следвало да бъде попитан дали извършва намаз?
Ако кланя, то той или извършва намаз така, както Пратеника с.а.с. го е извършвал или не!
Ако не го извършва така, както Мухаммед с.а.с. го е кланял то неговия намаз не е приет.
Ако го извършва така, както Пратеника с.а.с. го е кланял питам къде в Корана е посочено това?!
Това е потвърждение с дела, че онзи, който отхвърля Сунната не може без нея!

Къде в Корана пише за нисаба на зекята,
колко пари да се дават ?
На животните се дава зекят.
Трябва ли да измине една година от
притежаването им или не?
Замерянето на джемаратите на Хадж има ли го в Корана?
В коя сура?
Посочете ми айет, в който Аллах С.Т. обяснява за нещата, които развалят оруча (говеенето) ?

Аллах С.Т. казва:
„Забранени са ви мършата и кръвта”.
Рибата когато бъде уловена и извадена тя умира без да бъде заклана.
При това положение тя не става ли мърша?
Защо я ядем?
Не е ли защото Пратеника с.а.с. ни казва в хадис предаден от ибн Омар:
„Позволени за нас са два вида мърша и два вида кръв:
Що се отнася до мършата, това са рибата и скакалците.
А що се отнася до кръвта, това са черния дроб и далака
(на животните).”
(Ахмед, ибн Мадже)

4. От Абдуллах ибн Месуд р.а.:
„Когато бе низпослан айета:
„..които повярваха и не обличат вярата си в гнет ” рекохме:
„О, Пратенико на Аллах!
Та кой не угнетява себе си ?!” рече:
„Не е това, за което си мислите.
Не обличат вярата си в гнет т.е. в ширк.
Нима не сте чули думите на Локман към сина си:
„О, синко, не съдружавай с Аллах!
Наистина съдружаването (ширк) е огромен гнет”
(Бухари, Муслим)

Кой е по-красноречив и разбиращ Арабския език от сахабетата, ние ли?!
Въпреки, това те са имали нужда Пратеника с.а.с. да им разяснява знаменията от Корана.
Тук срещаме твърдения от хора, невежи и самозабравили се, че най-голямото бедствие за Исляма било, когато Сунната била приета за разясняваща Корана!

О, Аллах, наистина свидетелстваме, че това, което е потвърдено в Сунната е довод като онова,
което е в Твоята книга – Корана!

Няма коментари:

Публикуване на коментар