Мирадж, означава стълба. Това е нощта, в която Мухаммед Мустафа Ресулюллах ”салляллаху алейхи ве селлем” бе издигнат в небесата и заведен на незнайни за човечеството места. Това е 27-мата нощ на месец Реджеб. Мираджът се оповестява в първия айет-и керим на сура Исра. Заблудената еретична група “Мутезиле”, не е успяла да проумее, как за един миг Пророкът ни Ресулюллах “саллялаху алейхи ве селлем” е посетил Дженнета, Джехеннема и много непознати за хората места и с думите: “Приемане на мирадж, се равнява на локализиране на Аллаху теаля на дадено място”, те отхвърлят съществуването на “мирадж”-ът. В отговор на това може да се каже, че Аллаху теаля е разговарял с Муса “алейхиселям” в планината “Тур”. Може ли да се твърди, че планината “Тур”, е мястото където Аллаху теаля пребивава? Разбира се, че не. Праведните мюсюлмани които ще влязат в Дженнета, също ще видят Аллаху теаля. Но Дженнетът също не е мястото на Аллаху теаля. Той е пречист от това да се намира на определено място.
четвъртък, 23 ноември 2017 г.
Какво означава “Мирадж” и каква особенност притежава тази нощ?
Мирадж, означава стълба. Това е нощта, в която Мухаммед Мустафа Ресулюллах ”салляллаху алейхи ве селлем” бе издигнат в небесата и заведен на незнайни за човечеството места. Това е 27-мата нощ на месец Реджеб. Мираджът се оповестява в първия айет-и керим на сура Исра. Заблудената еретична група “Мутезиле”, не е успяла да проумее, как за един миг Пророкът ни Ресулюллах “саллялаху алейхи ве селлем” е посетил Дженнета, Джехеннема и много непознати за хората места и с думите: “Приемане на мирадж, се равнява на локализиране на Аллаху теаля на дадено място”, те отхвърлят съществуването на “мирадж”-ът. В отговор на това може да се каже, че Аллаху теаля е разговарял с Муса “алейхиселям” в планината “Тур”. Може ли да се твърди, че планината “Тур”, е мястото където Аллаху теаля пребивава? Разбира се, че не. Праведните мюсюлмани които ще влязат в Дженнета, също ще видят Аллаху теаля. Но Дженнетът също не е мястото на Аллаху теаля. Той е пречист от това да се намира на определено място.
В книгата “Кавл-ул-фасл“, се казва следното:
Качих се на “Бурак”-а (кон от Дженнета), който ми бе даден и пристигнах на Бейт-ул-Макдис. Завързах го, за халката на която бяха завързали своите коне, другите пророци, след което влязох в “месджид”-а, изпълних два рекята намаз и излязох. Джебраил донесе две купи. В едната имаше шербет от Дженнета, а в другата мляко. Избрах млякото. Джебраил промълви: (Избра подходящото за сътворенията). След това ни въздигна до първото небе. Пред небесната врата се чу глас: (Ти кой си?). Той отвърна (Аз съм Джебраил). Чу се (Кой те придружава?). Той каза (Мухаммед алейхиселям). Отново се чу (Той изпратен ли е вече, като пратеник?). Джебраил отвърна (Да). Небесната врата се отвори. Срещнах се с хазрети Адем (Адам). Поздрави ме и отправи молитва за мен. Възнесохме се на второто небе. Проведе се същият разговор. Небесната вратата се отвори. Там се срещнах с двата синa на две сестри Иса и Яхяа (Исус и Йоан). Те също ме поздравиха и направиха молитва за мен. Възнесохме се на третото небе. Отново се проведе същия разговор. Небесната врата се отвори. Там видях хазрети Юсуф (пророкът Йосиф). Той също се помоли за мен. Въдигнахме се на четвъртото небе. Отново се проведе същият разговор. Вратата се отвори. Видях хазрети Идриз (пророкът Енух). И той отправи молитва за мен. Идигнахме се до петото небе. Отново същият разговор. Вратата се отвори. Видях хазрети Харун (пророкът Арон). Също направи молитва за мен. Въздигнахме се на шестото небе. Същият разговор след което вратата се отвори. Видях хазрети Муса (пророкът Мойсей). Поздрави ме и се помоли. Въздигнахме се на седмото небе. Отново същият разговор и вратата се отвори. Видях хазрети Ибрахим (пророкът Авраам), който се беше облегнал на Бейт-ул-Мамур. И той отправи молитва. Видях Бейт-ул-Мамур. След това Джебраил ме заведе на Сидрет-ул-Мунтеха (границата, най-близката точка до която могат да достигнат създанията, до Аллаху теаля).
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар