Бисмилляхиррахманиррахим…Мухаммед /с.а.с. / е казал:
"Който се оприличава на даден народ, става като тях."
(Ебу Давуд (14/106)К.Либас Баб: 4 хадис номер: 4031)
Исляма има само два празника – Еид ал-Фитр и Еид ал-Адха. Всеки друг празник, който се извършва от човек, група и пр. е нововъведен празник, който не е позволен за следване от мюсюлманите, одобрен или повод за радост, или подпомагане за празнуването му, защото това е прекрачване свещените граници на Аллах и който ги прекрачи, прави грях пред Аллах. Ако тези изфабрикувани празници са празници и на неверниците, тогава греха става по-голям, защото това е оприличаване на тях. Но смисъла на тези забрани е съвсем друг, наистина като кажем празнуване на рожден ден не е кой знае какво, но опасността е друга- с течение на времето човек свиква с този начин на живот, приема и други празници от друговерците и накрая почва и да вярва в причините, породили тези празници. Много от нас казват, че това не е религиозен празник, а светски. Опасността идва от това, че лека полека с такива обяснения започваме да приемаме много други неща, които не са от нашата религия и да ги приемаме за нормални. ПОСТАНОВЯВАНЕТО НА ВСЕКИ ПРАЗНИК СЕ НАМИРА САМО В ПРАВОТО НА АЛЛАХ И НЕГОВИЯ ПРАТЕНИК САЛЛЯЛЛАХУ АЛЕЙХИ ВЕ СЕЛЛЕМ: От Анас Ибн Малик радияллаху анху, се предава: “Когато Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, се преселил в Медина, нейните жители са имали два празнични дни, които те празнували с игри и веселия. Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, ги попитал: “Що за дни са това?” Те му отговорили: “Това са дните, в които се веселим, празнувайки ги от времето на езичеството”. Тогава Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, им казал: “Наистина, Аллах е заменил тези два с по-хубави празнични дни: Курбан Байрам и Рамадан Байрам!” /Този хадис е сведен от Абу Дауд 1134, ан-Насаи 1556, Ахмед 3/178, Абдурраззак 15566. Хафиз Ибн Хаджар и шейх ал-Албани са потвърдили достоверността на хадиса./ “В Исляма празник е само това, което е установено от Шерията, а това са само двата Байрама (Курбан и Рамадан), денят Арафа, трите дни ат-Тешрик (11, 12, 13 число от месец Зуль-Хиджа) и всеки петък. Достоверни хадиси указват, че тези дни са празници. Що се отнася до други празници в Исляма, то за тях няма никакво основание в Шерията!” ПРАЗНУВАНЕТО НА ДРУГИ ВИДОВЕ ПРАЗНИЦИ Да се празнуват рождени дни (мевлиди и други), годишнини от смъртта и сватби, или някакви други празници, които нямат никаква основа в Шерията, било то ежедневни, ежеседмични, ежемесечни, ежегодни и т.н. е забранено, защото правото да определя празниците принадлежи само на Всевишният Аллах и Неговият Пратеник салляллаху алейхи ве селлем…Тук искам и да подчертая още нещо като исползвам тази възможност, че пиша тука много да внимават ‘’мюсюлманите’’ които казват, че Раулуллах е празнувал рождени дини, слушал музика и т.н. не правете това ! Това е явна клевета хвърлена на Пратеникът на Аллах (с.а.с), нима той си е нямал работа, че е сядал да слуша музика или пък е празнувал рождения си ден ? Ля хавле веля куввете та той за ‘’една секунда’’ не спираше да прави ДАВА ще остави призоваването към исляма и ще се разправя с излишни и нередни неща…(Аллах знае най-добре)…весселам
Няма коментари:
Публикуване на коментар