Лечение и защита от магия, уроки и зли очи
Джабир радияллаху анху, е предал:
“Когато попитали Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, за премахването на магия посредством друго чародейство,
и той казал:
“Това са деяния на шейтана!”
/Този хадис е сведен от Ахмед 3/294,
Абу Дауд 3868.
Достоверността на хадиса са потвърдили имам Ибн Муфлих, шейх Мухаммед Ибн Абд ал-Ваххаб и Абд ал-Кадир ал-Арнаут.
Ибн ал-Кайим е казал:
“Премахването на магия от онзи,
комуто е сторена бива два вида.
Първият:
с аналогична магия, и това е от деянията на шейтана, защото с това, както премахващия магията, така и онзи, върху когото тя е сторена се приближават към шейтана посредством онова, което той обича.
Вторият:
премахването на магия със заклинания (специални молитви дуа), обръщане към Аллах с молби дуа и т.н. това е позволено.”
Виж. “Заад ал-маад” 4/124.
Молба дуа към Всевишният Аллах Всевишният Аллах е казал:
Кой откликва на бедстващия, ако Го позове,
и премахва злото, и ви сторва наследници на земята?
И така, има ли друг бог, освен Аллах?
Ала вие рядко се поучавате!
/27:62/
Позволеното заклинание (рукия) Хафиз Ибн Хаджар е написал:
“Учените са единодушни, че заклинанията (рукия) са позволени при спазването на три условия:
1. Ако заклинанията (рукия) са слова на Всевишният Аллах от Свещения Коран,
Неговите имена или качества (сифаат);
2. Ако заклинанията (рукия) са изговарят на арабски език или на език,
чиито смисъл е ясен;
3.При наличие на убеденост, че заклинанията (рукия) сами по себе си не носят полза, освен по волята на Аллах и ако Той пожелае това!”
Виж “Фатх ал-Бари” 10/206.
Най-доброто от заклинанията (рукия) се явява Свещения Коран-Книгата на Всемогъщия Аллах!
Всевишният Аллах е казал:
Ние низпославаме в Корана това,
което е изцеление и милост за правоверните, а на угнетителите той надбавя само загуба.
/17:82/
Абу Саид ал-Худри е предал:
“Веднъж, когато бяхме на поход и се установихме в една долина, при нас дойде една робиня и каза:
“Вожда на едно селище бе ухапан от змия,
а нашите мъже отсъстват.
Може ли някой от вас да прочете заклинание (рукия)?”
С нея тръгна един мъж, който не бе известен сред нас със своите знания за заклинанията (рукия).
Той прочел заклинание (рукия),
и вожда оздравял.
След това той заповядал да дадат на прочелия заклинанието (рукия) тридесет овце и ни напои с мляко.
След като мъжа се завърна при нас,
ние го попитахме:
“Ти прочете разрешено заклинание (рукъия) или му прочете заклинание от времената на невежеството джахилия
(както във времето на невежеството
преди Исляма)?”
Той каза:
“Аз прочетох като заклинание (рукия) , единствено и само Умм ал-Китаб
(сура “ал-Фатиха”).
Тогава ние казахме:
“Не правете нищо, докато не отидем при Пророка салляллаху алейхи ве селлем,
и не го попитаме”.
Когато пристигнахме в Медина, и разказахме това на Пророка салляллаху алейхи ве селлем, и той каза:
“Какво го е накарало да знае,
че тя (сура ал-Фатиха)
се явява заклинание?"
/Този хадис е сведен от ал-Бухари 5404
и Муслим 2201.
Айша радияллаху анха, е предала,
че веднъж Пратеникът на Аллах
салляллаху алейхи ве селлем,
влязъл при нея, когато една жена я е лекувала, четейки заклинание, и тогава той салляллаху алейхи ве селлем, казал:
“Лекувай я с Книгата на Аллах”.
Виж. “ас-Силсиля ас-сахиха” 1931.
Ибн ал-Кайим е казал:
“Коранът–това е съвършеното лекарство за всички болести на душата и тялото, болестите на земния и отвъдния живот.
Да се постигне изцелението посредством заклинанието обаче не се отдава на всеки.
Ако болният умело е лекуван чрез заклинания (от Корана), като го обърне против болестта с твърдата убеденост и вярата,
с пълното съгласие и увереност,
като изпълнява всички изисквания на заклинанието(рукъия),
то тогава болестта никога не ще му се съпротивлява.
Та и как може някаква си болест да противостои на Словото от Повелителя на земята и небесата, което ако бе низпослано на планините те биха рухнали и биха се превърнали в пух и прах, а ако Словото бе низпослано на земята, тя би се разцепила!
В Свещения Коран се съдържа указание за лечение и причината на всички болести на душата и тялото, а така също и защита от тях за онези, които Всевишният Аллах е дарил със знание и разбиране на Неговата Книга
Всевишният Аллах е казал:
Не им ли бе достатъчно, че ти низпослахме Книгата, която се чете пред тях?
/29:51/.
Който не бъде излекуван от Свещения Коран, той няма да бъде излекуван от Аллах,
а на комуто не е достатъчен Свещения Коран, то Аллах няма да му даде Своята доста достатъчност!”
Виж “Заад ал-маад” и “ат-Тибб ан-набауи” 253.
***************
После яжте от всички плодове и следвайте пътищата на вашия Повелител, които са достъпни [за вас]!”
Излиза от стомаха им питие с различен цвят.
В него има изцеление за хората.
В това има знамение за хора премислящи.
/16:68-69/
От Ибн Месуд се съобщава, че Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал: “Лекувайте се с две изцеляващи неща: мед и Коран!”
/Този хадис е сведен от Ибн Маджа 2452,
ал-Хаким 4/200.
Достоверността на хадиса е потвърдили и Хафиз ал-Бусейри./
Четене на айет ал-Курсий Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал:
„Този, който е прочел айет “ал-Курсий”
след задължителната молитва намаз,
ще бъде под защитата на Аллах до следващата (задължителна) молитва намаз.”
/Този хадис е сведен от ат-Табарани в “ал-Кабир”.
Хафиз ал-Мунзири и ал-Хайсами смятат иснада на този хадис за надежден хасан, и с него са се съгласили шейх Абд ал-Кадир ал-Арнаут и Шуайб ал-Арнаут.
Виж См. “Маджма’у аз-зауаид” 2/148
и “Тахридж Заад ал-маад” 1/164./
Съобщава се, че веднъж, когато Абу Хурейра радияллаху анху, охранявал събрания зекят, хванал крадец, който му казал:
“Пусни ме, и аз ще те науча на такива слова, които Аллах ще стори полезни за теб!”
Абу Хурейра попитал:
“Що за слова са това?
Онзи му казал: “Когато легнеш да спиш, прочети “айет ал-Курсий” от начало до край, и с теб винаги ще се намира хранител от Аллах, а шейтан не ще те доближи до сутринта!”
След тази случка Абу Хурейра разказал за това на Пророка салляллаху алейхи ве селлем, и той казал: „Той действително ти е казал истината, независимо че е отявлен лъжец!”
След което Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, съобщил на Абу Хурейра, че това е бил самият шейтан в облика на човек.
/Този хадис е сведен от ал-Бухари 2311./
Също така в хадис от Убай Ибн Кааб се съобщава, че веднъж запасите от неговите фурми са намалели, и изведнъж през нощта той решил да ги наобиколи.
Докато ги наглеждал той видял някой приличащ на пълнолетен юноша, с който се поздравил и го попитал:
“Какво си ти, джин или човек?!”
Юношата му отговорил:
“Джин”.
Убай му казал:
“Протегни ми ръката си!”.
Когато той му подал ръката си, видял, че ръката му е подобна на кучешка лапа с козина на куче.
Убай го попитал:
“Така ли са създадени джиновете?!”
Той му отвърнал:
“Джиновете знаят, че сред тях няма по-силен от мен”.
Убай попитал:
“Какво те е довело насам?”
Той му отговорил:
“До нас достигна(информацията),
че ти обичаш да даваш милостинята садака, затова дойдохме, за да ти отнемем препитанието”.
Убай попитал:
“Какво ни защитава от вас?”
Джинът отговорил:
“Айет ал-Курсий от сура “ал-Бакара”.
Който прочете този айет сутрин, то той ще бъде защитен от нас до вечерта, а този, който го прочете вечерта, ще бъде защитен от нас до сутринта”.
Когато се развиделило, Убай отишъл при Пророка салляллаху алейхи ве селлем, и му разказал всичко, и Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, му казал: “Той ти е казал истината, въпреки че той е скверен!”
/Този хадис е сведен от ан-Насаи в “ас-Сунан ал-Кубра” 6/239, ат-Табарани в “ал-Кабир” 541, Ибн Хиббан 784.
Хафиз ал-Хайсами посочил, че всички разказвачи на хадиса са надеждни хасан.
Хафиз ал-Мунзири е определил иснада на този хадис като добър, а шейх ал-Албани е определил този хадис като достоверен сахих.
Виж “Маджма'у аз-зауаид” 17012,
“Сахих ат-таргиб” 662./
Али Ибн Абу Талиб радияллаху анху, е казал: “Не съм видял никой от тези, които са приели Исляма,и който е разумен, когато ляга да спи, да не прочете айет “ал-Курсий.”
/Сведено от Ибн Абу Дауд.
Хафиз Ибн Хаджар е определил иснада за надежден хасан.
Виж “ал-Футухат ар-раббания” 3/171.
Няма коментари:
Публикуване на коментар