събота, 14 март 2020 г.

ПРОВИНЕНИЕТО НА ЕВА

И трите религии се съгласяват с един основен факт: 
И мъжът и жената са създадени от Бог - Създателя на Вселената. 
Разминаванията обаче започват веднага
 след създаването на първия мъж - Адам - и първата жена - Ева. 
Юдео-християнската концепция за създаването на Адам и Ева
 е подробно представена в Битие 2:4-3:24.
 Бог им забранява да ядат от плодовете на забраненото дърво.
 Змията съблазнява Ева да яде от него, а Ева, която се подава, 
съблазнява Адам да яде заедно с нея.

Когато Бог порицава Адам за стореното, той приписва цялата вина на Ева,
 „..жената, която ми даде Ти - тя ми даде от дървото, и аз ядох.“
 (Битие 3:12); 
Тогава Бог казал на Ева: „ще умножа и преумножа скръбта ти, кога си бременна;
 с болки ще раждаш деца; и към мъжа си ще тегнеш,
 и той ще господарува над тебе.“
 На Адам Той казал: „загдето си послушал гласа на жена си и си ял от дървото ... 
проклета да е земята поради тебе; 
с мъка ще се храниш от нея през всички дни на живота си.“
 (Битие 3:17)

Ислямското виждане за първите човешки създания е споменато на различни места в Корана,
 като например:
„А ти, Адам, живей със съпругата си в Рая и яжте откъдето пожелаете,
 но не доближавайте онова дърво, та да не станете угнетители! 
Но им подшушна сатаната, за да им покаже техните срамотии,
 които бяха скрити за тях, и рече:
 „Вашият Господ ви възбрани онова дърво само за да не станете ангели 
или да не станете безсмъртни.“
 И им се закле:
 „Наистина за вас съм от доброжелателите.“
 И ги принизи с измама.
 И щом вкусиха от дървото,
 им се показаха срамотиите и двамата започнаха да се покриват с листа от Рая. 
И ги призова техният Господ:
 „Не ви ли възбраних това дърво и не ви ли рекох, 
че сатаната за вас е явен враг?“
 Рекоха: „Господи наш, 
угнетихме себе си и ако Ти не ни опростиш,
 и не ни помилваш, ще сме от губещите.““ 
(Коран7:19:23)
При внимателно разглеждане на двата разказа за случката се
забелязват някои основни разлики.
 Коранът, за разлика от Библията, 
обвинява еднакво и двамата - Адам и Ева - за прегрешението им. 
Никъде в Корана не може да се намери ни най-малкият намек за това, 
че Ева е накарала Адам да яде от дървото или че е яла преди него. 
В Корана Ева не е изкусителка, прелъстителка и измамничка.
 Освен това, Ева не е обвинена за родилните мъки. 
Според Корана Бог не наказва никой за чужд грях. 
Както Адам, 
така и Ева са се провинили и поискали след това прошка от Бог, 
Който им простил.
 
Източник:
"кн. Жената в Исляма в сръвнение с жената в юдео-християнската традиция "

Няма коментари:

Публикуване на коментар