.
Някои мъже си позволяват да носят златна халка, която наричат, “венчална”, с което наследяват традициите на неверниците, тъй като този обичай е дошъл при тях от християните .
Някои мъже си позволяват да носят златна халка, която наричат, “венчална”, с което наследяват традициите на неверниците, тъй като този обичай е дошъл при тях от християните .
Съвършено очевидно е, че такава традиция влиза в противоречие с постановленията от достоверните хадиси, които налагат забрана за носене на златни халки както от мъжете, така и от жените, за това ще кажем по-надолу.
Ето само някои от тези хадиси.
Първият хадис:
Първият хадис:
“Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е забранил пръстени от злато”.
/Този хадис с думи на ал-Барра’ Ибн Азиб свеждат
ал-Бухари, Муслим, Ахмед и други./
Вторият хадис:
Вторият хадис:
Ибн Аббас е разказал, как веднъж Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, забелязал златен пръстен върху ръката на един мъж, той го свалил от ръката му и го захвърлил настрани, а после казал:
“[А какво ще е], ако някой от вас вземе жар от огъня и си го държи в ръката?!”
След това Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, се отделил и някой казал на същия човек:
След това Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, се отделил и някой казал на същия човек:
Вземи си пръстена и си го носи, както преди.
Но той отговорил:
Не.
Кълна се в Аллах, повече никога няма да го взема в ръката си, защото Пратеникът на Аллах
салляллаху алейхи ве селлем, го захвърли на далече.
/Този хадис свеждат Муслим, Ибн Хиббан в “Сахих”,
ат-Табарани и Ибн ад-Дибаджи в “ал-Фава’
ид аль-мунтакат”.
Хадисът свидетелства, че пръстена от злато е забранен (харам).
По-надолу ще представим мнението на
Ахмед рахимеху Аллах,
съгласно което носенето на златни пръстени се отнасят към нежелателните действия (макрух).
В дадения случай обаче, това, което Ахмед нарича неприемливо или нежелателно, следва да се разбира като забранено.
В хадис марфу‘ c думи на Абу Хурейра се съобщава:
В хадис марфу‘ c думи на Абу Хурейра се съобщава:
“Да прокълне Аллах този, който носи златен пръстен”./
Третият хадис:
Третият хадис:
Абу Са‘лаба ал-Хашани е разказал, как веднъж Пророка салляллаху алейхи ве селлем, забелязал на ръката му пръстен от злато и започнал да го налага с палката. Улучвайки момента, Абу Са‘лаба незабелязано от Пророка салляллаху алейхи ве селлем, захвърлил този пръстен. [Пророкът салляллаху алейхи ве селлем, видял, че на ръката на Абу Са‘лаба повече няма пръстен и] казал: “Смятам, че справедливо ти причинихме болка и ти наложихме такова наказание” .
Четвъртият хадис:
Четвъртият хадис:
Абдуллах Ибн Амр е разказал, че веднъж Пророкът салляллаху алейхи ве селлем, забелязал върху ръката на един от сподвижниците пръстен от злато и отдръпнал от него.
Сподвижникът свалил златния пръстен, но започнал да носи пръстен от желязо. Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, казал:
Това е още по-лошо –това е украшение на обитателите в Огъня.
Сподвижникът свалил и този пръстен, но започнал да носи пръстен от сребро.
Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, не казал нищо по този повод.
/Този хадис с думи на Амр Ибн Шу‘айб, свеждат Ахмед и ал-Бухари в “ал-Адаб ал-муфрад”.
Този хадис има добър иснад. Този хадис може да се счита за достоверен, независимо че в “ал-Муснад” същия хадис с думи на Ибн Амр се свежда в друго предание със слабо звено.
Този хадис има шахид в предаването от
Умар Ибн ал-Хаттаб./
Петият хадис:
Петият хадис:
“Този, който вярва в Аллах и Сетния ден, не носи нито коприна, нито злато”.
/Този хадис с добър иснад във форма марфу‘ с думи на Абу Умама свежда Ахмед./
Шестия хадис:
Шестия хадис:
“Онзи от моята общност, който е сложил злато и умре, без да го е свалил, Аллах ще му забрани всичкото злато в Дженнета”.
/Този хадис с добър иснад във форма марфу‘ с думи на Абдуллах Ибн Амр свежда Ахмед.
Своите ценни съображения по повод на този хадис в своя коментар към “ал-Муснад с нас е споделил достопочтения шейх Ахмед Мухаммед Шакир./
Няма коментари:
Публикуване на коментар