Нощното пътуване и възнесение на ислямския пророк
Настройките
Година 619 година. е известен като "Година на тъга" в ислямската история. (Понякога се нарича "Годината на скръбта"). Мюсюлманската общност била под постоянно преследване, а през тази година починаха и любимата 25-годишна жена на пророка Мохамед , Кхадейя и чичо му Абу Талиб. Без защитата на Абу Талиб, Мохамед и мюсюлманската общност преживяват все по-голям тормоз в Мека (Мека).
Пророкът Мухаммад посетил близкия град Тайф, за да проповядва единството на Бога и да търси убежище от мекинските потисници от племенни благодетели, но в крайна сметка той се подигравал и изчезнал от града.Всред тази несправедливост ислямската традиция твърди, че Пророкът Мухаммед има осветяващо, друго светско преживяване, което сега е известно като Исра и Мираж (Нощното посещение и Възнесение). Тъй като традицията го има, през месеца на Раджаб, Пророкът Мохамед направи нощно пътуване до град Йерусалим (I SRA ), посети джамията Ал-Акса и от там се издигна на небето ). Докато е там, той се изправя лице в лице с предишни пророци, е пречистено и получава инструкции за броя на молитвите, които мюсюлманската общност трябва да спазва всеки ден.
История на традицията
Историята на самата традиция е източник на дебат, както някои мюсюлмански учени смятат, че първоначално имаше две легенди, които постепенно станаха едно.
В първата традиция се казва, че Мохамед е бил посетен, докато е спал в Кааба в Мека от ангелите Гавриил и Михаел, които го транспортирали до небето, където са преминали през седемте нива на небето до трона на Бог, срещайки Адам, Йосиф, Исус и други пророци по пътя.
Втората традиционна легенда включва нощното пътешествие на Мохамед от Мека до Йерусалим, едно също толкова чудодейно пътешествие. С течение на времето в ранните години на исляма учените са предположили, че двете традиции се сляха в едно, в което разказът на Мохамед първо пътувал в Ерусалим , а след това бил издигнат до небето от ангела Габриел. Мюсюлманите, които спазват традицията днес, разглеждат "Исра и Мираж" като една история.
Тъй като традицията го има, Мохамед и неговите последователи възприемаха Израиля и Мираж като чудотворно пътешествие и им даде сили и надежда, че Бог е бил с тях въпреки последните неуспехи. Скоро в действителност Мохамед ще намери друг защитник на клана в Мека-Мутим ибн Ади, началникът на клана Бану Науфал. Днес за мюсюлманите, Исра и Мираж има същото символично значение и урок - спасение въпреки несгодите чрез упражняването на вярата.
Съвременен спазъм
Днес немюсюлмани и дори много мюсюлмани имат научни разисквания дали това Исра и Мираж е истинско физическо пътуване или просто видение. Други предполагат, че историята е алегорична, а не буквална. Мнението на мнозинството сред мюсюлманските учени днес е, че Мухаммед наистина е пътувал в тяло и душа, като чудо от Бог, но това по никакъв начин не е универсален поглед.Например много суфи (последователи на ислямския мистицизъм) поддържат възгледа, че събитието разказва историята на душата на Мохамед, която се издига до небето, докато тялото му остава на земята.
Исра и Мираж не се наблюдават универсално от мюсюлманите. За тези, които правят, 27-ия ден от ислямския месец Раджаб е традиционният ден за спазване. На този ден някои хора или общности провеждат специални лекции или четат за историята и поуките, които трябва да се извлекат от нея. Мюсюлманите използват времето, за да си припомнят важността на Ерусалим в исляма, графика и стойността на ежедневната молитва , връзката между всички Божии пророци и как да бъдеш търпелив в беда .
Няма коментари:
Публикуване на коментар